Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Bossen Yarn

Generelle oplysninger

Bossen Yarn

Kirkegade 10

6771 Gredstedbro

Tlf. +45 60 80 09 05

Email: bossenyarn@gmail.com

CVR-nr.: 44071452

 

Priser og betaling

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer.

Bossen Yarn tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, MasterCard Apple Pay og Google Pay. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Bossen Yarn benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

 

Levering

Vi leverer varer til hele Danmark. Varer vil blive leveret ved pakkeshoppen eller på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer leveres fortrinsvist med GLS eller DAO.

Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage, men der tages forbehold for eventuelle forsinkelser af leveringen forårsaget af GLS/DAO.

Da vi er en lille enkeltmandsvirksomhed, kan der i ekstra travle perioder forekomme ventetid, dog max op til 3 hverdage.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om.

 

Retur og Reklamation

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Garnslusen vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Bossen Yarn

Kirkegade 10

6771 Gredstedbro

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion i forbindelse med reklamation

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Fortrydelsesret/returret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din ordre.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal ske skriftligt til bossenyarn@gmail.com

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Uden skriftlig aftale, kan du ikke fortryde købet ved:

  • At nægte modtagelse af varen.
  • Ikke at afhente varer fra pakkeshop / pakkeboks.
  • Blot at sende varen retur.

Billetter købt til events eller gavekort er ikke omfattet fortrydelsesretten. Såfremt et arrangement aflyses refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.

 

Returnering

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, har vi gjort returnering nemt for dig. For at returnere kan du anvende vores returneringsportal HER. Gennem returportalen kan du købe fragtlabel til 50 kr.

 Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt, for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord; du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det vil sige at du gerne må folde et fed garn ud, men ikke klippe trådene der forbinder et fed samt vinde fedet op.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt. Ved fortrydelse af købet herefter, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 Ved returnering af varer, bedes du følge nedenstående anvisninger:

  • Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
  • Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen jf. Forbrugeraftaleloven § 24, stk. 2

Ønsker du at returnere dine varer efter de 14 dage, er vi ikke forpligtet til at tage imod returneringen, du vil i stedet i nogle tilfælde kunne modtage et tilgodebevis på det beløb du ønsker refunderet.

 

​Hvis der er fejl i din ordre eller varen ikke lever op til dine forventninger, så skriv til mig på bossenyarn@gmail.com.​

Kontakt altid Bossen Yarn inden du sender din vare retur.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur, fratrukket eventuelle fragtomkostninger.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Vi behandler din returnering hurtigst muligt, og tilbagebetalingen vil ske inden for 5 hverdage fra modtagelsen og behandlingen af returvaren.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Bossen Yarn.  Det vil sige når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til. Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af Bossen Yarn. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.

 

Forbehold

Jeg tager forbehold for evt. forskelle i farver fra de billeder du ser på din skærm, da de kan variere fra skræm til skræm. Jeg bestræber mig på at tage så farveægte billeder som muligt, men jeg kan ikke garantere at det svarer 100% til den ægte vare.

Alt håndfarvet garn er forskelligt, og der vil være variationer fra fed til fed.

Når du åbner garnet for at vinde det op, så tjek at farven er korrekt, INDEN du klipper i det, da du der vil have forringet garnets værdi og et efterfølgende returbeløb.

 

Klagemuligheder

Du kan sende en mail til bossenyarn@gmail.com eller ringe på +45 60 80 09 05, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.

Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte:

  • Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores Email adresse: bossenyarn@gmail.com.

 

Hvem står bag Bossen Yarn?

Jeg er en ung kvinde på 22 år, der brænder for alt med garn. Jeg har altid drømt om at starte mit eget garnfirma, og dette har jeg nu valgt at sprænge ud i for lidt under et år siden.

Jeg holder til hjemme i min lille lejlighed i mine forældres hus lidt udenfor Ribe, Danmarks ældste by. Det er her jeg fremstiller alt, hvad hjertet begærer inden for håndfarvet garn i lyse og lækre pastelfarver. Hos Bossen Yarn stræber vi efter at fremstille kvalitetsbevidste garntyper og farver. Garnet fremstilles i mindre partier i mikroovn, hvor der fokuseres på bæredygtighed, så processen ikke er så miljøbelastende. Vi forhandler alt fra Silk mohair, Økologisk merinould, Alpaca, Silke og Cashmere samt broderigarn.

Udover min kæmpe passion for garn elsker jeg også at gøre en forskel i vores samfund, derfor bliver meget af min tid også brugt som pædagogmedhjælper på et bosted. Jeg styrer til dagligt også en lokal garnbutik i Ribe, da ejeren er på barsel. Som du måske kan fornemme, sidder jeg ikke særlig tit stille, i hvert fald ikke uden mit strikketøj, da jeg altid har brugt strik som et afstresningsmiddel.